המרכז ללימודי סביבה

ע"ש אורה הרצוג ז"ל

מקדם אחריות חברתית-סביבתית במרחבים היישובים באמצעות הרחבת הידע, יצירת חיבור לסביבה, שינוי תודעתי והתנהגותי להגנה על הסביבה ועידוד ליזמות ופעלנות לקידום איכות הסביבה והחיים בה.

חדשות ועדכונים

הקניית-ידע

הקניית ידע

חיבור-לסביבה

חיבור לסביבה

שינוי-תפיסות

שינוי תפיסות

יצירת-הרגלים

יצירת הרגלים

סוכני-שינוי

סוכני שינוי
ופעילות בקהילה

המרכז ללימודי סביבה מפעיל מגוון רחב של פעילויות ותוכניות קיימות במטרה לקדם הרגלים המכוונים לאורחות חיים מיטביים בסביבה שלנו. התוכניות מכוונות להבנה של האתגרים העולמיים ולמכוונות ועשיה לטובת הסביבה בה אנו חיים. הפעילויות והתוכניות מותאמות למגוון רחב של קהלים: מוסדות, קהילה, בתי ספר וגני ילדים.

תכנים ותוכניות לימוד

שינויי אקלים

שינויי האקלים נגרמים כתוצאה מעלייה בפליטת גזי חממה בעקבות פעילות אנושית. שינויים אלה מאיימים על עתיד האנושות והמגוון הביולוגי.

קיימות עירונית

ערים בנות קיימה המשדרות חוסן מכילות שטחים ירוקים, חיי חברה עשירים המעוררים השראה ורווחה. נוכל להשיג זאת על-ידי תכנון אורבני תבוני.

יעד 6 מים

מים לכול

מים הכרחיים להישרדות האנשים ומגוון המינים בכדור הארץ. יש להבטיח אספקת מים לכולם תוך שיפור ושימור התשתיות ולדאוג לתנאי היגיינה ותברואה מתאימים.

טבע-עירוני

טבע עירוני

עם גידולן של הערים והתפשטותן בתהליך העיור, עלתה תשומת הלב ליחסי הגומלין בין הטבע לעיר והחלו פעולות לשימור ערכי הטבע והנוף בסביבה העירונית.

יעד 7 אנרגיה

אנרגיה זמינה ונקיה

ההסתמכות של האנושות על דלקים מאובנים מזיקה לחיים על כדור הארץ ולכן עלינו לשנות את הדרך בה אנו מייצרים וצורכים אנרגיה. פתרונות בתחום האנרגיה המתחדשת הם הדרך העיקרית להתמודד ולהילחם בשינויי האקלים.

יעד 12 צריכה וצרכנות אחראית

צריכה וייצור אחראיים

אנו צורכים משאבי טבע בקצב מהיר, הרבה מעבר למה שכדור הארץ מסוגל לספק לנו.
חובה עלינו ללמוד איך להשתמש במשאבים בתבונה על מנת להקטין את הנזק שאנחנו מסיבים לסביבה.

הרשמו לקבלת עדכונים

כאן אני ממליצה לכתוב מה אתם הולכים לשלוח ובאיזה תדירות. סוג של תיאום ציפיות

מהמיוחדים שלנו

מחוברים למים פאזל

מחוברים למים

תלמידי כיתות ד' ברחבי הארץ "מחוברים למים" וליעד מספר 6 של מים נקיים ותברואה בפעילות משותפת עם תאגידי המים: חברת הגיחון, מי כרמל, מעיינות העמקים, מעיינות החוף, מי תנור, מי שבע ומי קריית גת. התכנית באה להדגיש את חשיבות המים למערכות אקולוגיות ולאדם, להבין את האתגרים הגלובליים והלוקאלים הקשורים לסוגיית המים. התכנית מציגה דוגמה לטיפול באחד האתגרים הגדולים שהיו למדינת ישראל בהנגשת מים לכל.

יום הניקיון רהט2

מחוברים לסביבה
מיזם קיימות חינוכי-אקולוגי בנגב ע"ש אורה הרצוג ז"ל

לקידום איכות הסביבה במרחבי הנגב סניף רהט של המועצה לישראל יפה מקדם מגוון רחב של פעולות המשלבות חינוך, הסברה, קידום מייזמיים והתנדבות לטובת הניקיון בשטחים הפתוחים במרחב הציבורי של היישובים הבדואים ולהקמת מנהיגות סביבתית מקומית. בכך נמשיך את משנתה של אורה הרצוג ז"ל, שהובילה ה מהלכים משמעותיים לחיבור בין אדם לבין הסביבה.

אירועי שיא בדגש קיימות

קבוצות ייעודיות של תלמידים, סגלי הוראה, חיילים, וקהילה מגיעים למרכז המבקרים ולבית המועצה לישראל יפה ליום גדוש בהרצאות, סדנאות וסיורים בנושאי הקיימות

מרכז ללימודי הסביבה

עושים סביבה יפה

היכולת של נוער לבחון אתגרים ולהציע להם פתרונות מאופיינת בדמיון פורה נטול עכבות ועם יכולת לרגש את הקהילה. בתהליך של הדגשת החוזקות, הבנה לעומק של האתגרים, חשיפה לדוגמאות מעוררות השראה התלמידים מציעים מיזמים פורצי דרך לשינוי עתיד הסביבה בה הם חיים.

יצירת קשר עם המרכז ללימודי סביבה

להזמנת פעילות או קבלת מידע נוסף

המועצה לישראל יפה

03-6423111 שלוחה 4

03-6422839

esc@israel-yafa.org.il