ג'יין ג'ייקובס: העיניים של העיר – אשת חודש מאי


ג'יין ג'ייקובס הייתה עיתונאית שהשפעתה ניכרת גם היום על מתכנני ערים בכל העולם. ג'ייקובס ידעה להתבונן על המתרחש ברחובות העיר, לשאול שאלות, לחשוב אחרת, להציע פתרונות, להביא דוגמאות, להתווכח, להפגין ולא לוותר.
העיר לפי תפיסתה של ג'ייקובס מתפתחת בשלבים בהתפתחות אורננית מתוך תהליכים המתקיימים בה.
בעיר של ג'ייקובס יש מגוון תרבויות ומקומות – הבתים לא דומים אחד לשני. העיר של ג'יקובס היא בעיקר נגישה – ניתן להגיע לכל מקום ברגל בקלות. המדרכה אצל ג'ייקובס מהווה מקום מרכזי, תוסס, מקום מפגש, בילוי ותרבות. ג'יין ג'ייקובס ידעה להסתכל על המדרכה ולטעון עד כמה היא בטוחה לאנשים הגרים בה – ככל שיש יותר אנשים ברחוב, יש יותר עיניים ויותר ביטחון. ג'יין ג'ייקובס האמינה שאנחנו צריכים בעיקר ללכת בעיר ולרכב על אופניים. יום הולדתה של ג'ייקובס החל ב- 4.5 הפך להיות להזדמנות מיוחדת לצאת ולטייל ברחובות העיר תוך למידה על מאפיינה התכנונים, החברתיים והתרבותיים. "הליכות ג'יין" מתקיימות ברחבי העולם ומאפשריים לתושבים לחוות את העיר דרך סיפורים המועברים באמצעות תושבי המקום היוצאים ביום זה להדריך את הקהילה בחינם. פרסומי ההליכות הן לרוב בפייסבוק. יש לאתר ע"י חיפוש של הליכות ג'יין ושם העיר שהנכם חפצים לבקר. זו הזדמנות להכיר אנשים מרתקים שיודעים לספר על המקום מתוך חקירה אישית או מקצועית.
בתי ספר יכולים לאמץ את גישתה של ג'ייקובס ולקיים סיורים בשכונה. תלמידים יכולים לבחור נושא לחקר, לראיין תושבים מקומיים, לאסוף מידע ולתעד את ממצאיהם.

כנראה תרצו לקרוא גם:

עצמאות מפלסטיק

כמות הפסולת שאנו מייצרים עולה בהתמדה, ואנו מגיעים כבר ל-1.97 ק"ג פסולת לאדם ליום בישראל! הממוצע העולמי הוא 1.2 ק"ג, באירופה 1.6 ק"ג. שקיות ניילון

קראו עוד »

רמאדן כרים סביבתי

שינוי קטן, שינוי גדול: סניף רהט של המועצה לישראל יפה חילק תיק רב פעמי בחודש הרמדאן הקורא לאמץ הרגלים טובים לטובת איכות החיים והסביבה. הידעתם?

קראו עוד »

22.3 יום המים העולמי

הנושא השנתי של יום המים העולמי השנה הוא מים לשלום.מבט חטוף על סכסוכים עולמיים שמקורות המים מעורבים בהם מאפשר לקבל תמונת מצב של האתגרים הקיימים

קראו עוד »

הרשמו לקבלת עדכונים

כאן אני ממליצה לכתוב מה אתם הולכים לשלוח ובאיזה תדירות. סוג של תיאום ציפיות