55 שנות קיימות במועצה לישראל יפה
55 שנות קיימות במועצה לישראל יפה

אירועי שיא במועצה לישראל יפה

חדשות ועדכונים

קבוצות ייעודיות של תלמידים, סגלי הוראה, חיילים וקהילה מגיעים למרכז המבקרים ולבית המועצה לישראל יפה ליום גדוש בהרצאות, סדנאות וסיורים בנושאי הקיימות.

התלמידים מגיעים לביקור חוויתי לימודי במרכז ללימודי סביבה של המועצה לישראל יפה ע"ש אורה הרצוג ז"ל. בשנים האחרונות קיימת ערנות גדולה לאתגרים סביבתיים אקלימיים בכדור הארץ, להם אנחנו נדרשים למצוא פתרון. במרכז הקיימות נחשפת הקבוצה לאתגרים אלו ודרך סדנאות מגוונות לומדים להגדיר ולהציג את האתגרים מזוויות שונות ואף להעלות פתרונות אפשריים למצב.

במרכז אירוע השיא מתקיים ביקור במרכז המבקרים "תפיסת עולם" בו יש דוגמאות ממשיות לאורח חיים מקיים. המיצגים במרכז המבקרים מספקים תמונה רחבה יחסית של המשבר הסביבתי, גורמיו וביטויו השונים, דרך סרט וידאו ארט ייחודי. במרכז המבקרים ישנה התמקדות בפתרונות לאתגרים הסביבתיים הקיימים המחולקים ל-4 משאבי הטבע: מים, אוויר, אנרגיה וקרקע. הסרטונים מוצגים ע"י ידוענים באופן ההופך את תפיסת העולם לחוויה אינטלקטואלית מהנה, דוקומנטרית ומרחיבת אופקים.

איך אפשר ללמוד על הטבע מבלי לחוות אותו? אירוע השיא כולל גם יציאה לסיור חווייתי לאורך חלקו המלוח של הירקון העובר בתל אביב. בסיור ניתן דגש על תהליך שיקומו של הנחל, על מגוון המינים הקיים בסביבתו ועל חשיבותה של ריאה ירוקה במרכז מטרופולין גדול.

למבוגרים ניתן לשלב כחלק מאירוע השיא הרצאות מרתקות המציגות את הנושא הסביבתי מנקודות מבט שונות, לדוגמה: הקשר בין אמנות לקיימות – כיצד אמנים מציגים אסונות טבע כמו שיטפונות, איך הם מביעים את דעתם על כריתת יערות ומהן ההשלכות מהמסת קרחונים ומהי הדרך היצירתית בה הם מגישים לצופים את המודעות לאסונות אלה. דוגמה נוספת להרצאה: קיימות עירונית. דרך מסע חובק עולם בערים שונות ניחשף לדוגמאות מרתקות מעוררות השראה לערים מקיימות אשר מתעמתות עם האתגרים הניצבים בפנינו במאה ה- 21 ולאופן שקהילות ורשויות בחרו להתמודד איתן.

יצירת קשר

אם אתם רוצים להגיע לפעילות במרכז המבקרים שלנו או לשאול שאלה, מלאו את הטופס ונחזור אליכם

המועצה לישראל יפה

03-6423111

03-6422839

info@israel-yafa.org.il

כתוב את הכותרת כאן