על יסודי
חדשות ועדכונים

ממשבר ליוזמה סביבתית
הסביבה בה אנו חיים מאתגרת היום יותר מתמיד. האו"ם קבע 17 יעדים מרכזים לפיתוח
בר קיימה על מנת להוביל את מדינות העולם לקחת אחריות על הסביבה.
לחברה האזרחית יש תפקיד חשוב בהשגת יעדים אלו באמצעות שינוי התנהגויות וקידום מיזמים.
בתוכנית זו נכיר את יעדי האו"ם דרך מיזמים שונים מסביב לעולם. מיזמים אלו יהוו
השראה לקידום מיזמים מקומיים. באמצעות כלים לחשיבה יצירתית יפתחו התלמידים מיזמים ליעדים
אותם הם ירצו לקדם בבית הספר ובקהילה.
הרגל נרכש: לפתח חשיבה יזמית על אתגרים מצויים

צריכה אחראית
מהו הקשר שבין פסולת לבין גלובליזציה? כמה פעמים אנחנו משתמשים במוצרים?
כיצד חדרה תרבות החד פעמי לחיינו? אלו שאלות שואלים צרכנים נבונים?
כיצד נצמצם פסולת וצריכה?
לאורך המפגשים נזקק את האבחנה בין "רוצה" לבין "צריך",
האם אנחנו צריכים כל דבר שאנחנו קונים?
נבחן את ההשפעות הסביבתיות של המוצרים שאנו צורכים ונכיר את המושגים
"תרבות הצריכה" ו"גלובליזציה" דרך סיפורים ממקומות שונים בעולם.
הרגל נרכש: צמצום צריכה

עירוניות 2030
תכנון עירוני מיטיב מוביל לפיתוח בר קיימה. התלמידים מכירים במרכיבים השונים
המשפיעים על הסביבה: טיפול בפסולת, ניהול משק אנרגיה, גידול מזון מקומי, מי נגר ועוד
ומתכננים את היישוב/שכונה שלהם תוך הכנסת אלמנטים של עיר חכמה ומקיימת.
מיומנות נרכשת: פיתוח חשיבה תכנונית

מפגשים מהסוג הסביבתי לימים מיוחדים
לוח השנה משובץ בימים מיוחדים המעודדים העלאת המודעות ופעלנות למען הסביבה. הזמינו מאיתנו פעילות חד יומית לאירוע הבית-ספרי שאתם מקיימים. מגוון פעילויות לגילים שונים, ניתן להפעלה בכיתה או בחוץ. ימים סביבתיים לדוגמה:
22.4 יום כדור הארץ
22.5 יום המגוון הביולוגי
5.6 יום איכות הסביבה
הרשימה המלאה באתר משרד החינוך.
קיימים אצלנו מגוון מפגשים לימים מיוחדים אלה בנושאים שונים:
משבר האקלים, טבע עירוני, הופכים את הפח, אריזות, ציפורים, עצים ועוד.

עושים סביבה יפה
התלמידים מכירים את הייחודיות של היישוב דרך התבוננות וחקירה של הערכים הסביבתיים
ובחינת האתגרים והמפגעים בסביבת בית הספר במיקוד לכלוך ופסולת במרחב הציבורי,
צרכנות יתר ושימוש רב בחד פעמי.
הלמידה החוץ כיתתית מאפשרת הבנה של המרכיבים הסביבתיים שרצוי לשמר וליצירת דימוי
של היישוב המיטבי שהתלמידים מעוניינים לחיות בו. על בסיס האתגרים שהתלמידים יזהו הם
יונחו במתודות של פיתוח חשיבה יצירתית-יזמית להצעה של יזומות לטובת הקהילה.

האדם והחוף
התלמידים יכירו במאפייני הסביבה החופית של עולם החי והצומח המצויים בו וייחשפו לאתגרים שסביבה זו מתמודדת איתם. ביקור מודרך בחוף הים יאפשר להתרשם מקרוב בייחודיות של חוף הים מול האתגרים שעולם החי במקום מתמודד איתם.
התלמידים יפיצו בקהילה את הנושא לטובת שמירה על חופי הים של ישראל.
הרגלים נרכשים: התבוננות בוחנת בטבע
