55 שנות קיימות במועצה לישראל יפה

סדנאות יצירה בעקבות התערוכה "זום לירקון"

רשות ניקוז ונחלים ירקון יזמה תחרות צילומים לקהל הרחב על מנת להנכיח ולהדגיש את הטבע העירוני לאורך הנחל ויובליו, עם יופיו הטבעי ושלל האתגרים שהנחל מתמודד איתם.
המועצה לישראל יפה נענתה לאתגר להדריך משפחות בתערוכה שהועלתה בעקבות התחרות ונערכה במחסן 2 של נמל יפו.
ההדרכה שבנינו שילבה סיפור, התבוננות בתמונות נבחרות ויצירה ומשחק ומזמינה את הילדים והוריהם להכיר את העולם המופלא של נחל הירקון.

הסיפור שסיפרנו הוא למעשה סיפורו של נחל הירקון. סיפור מאויר מלווה בדמויות של בעלי חיים מהנחל (בעזרת נציגים מהקהל), המסייעים להמחיז לילדים את המצב העגום שבו נמצא הנחל בעבר וכיצד מאמצי השיקום הניבו פרי. 

בתערוכה עצמה התמקדנו במספר תמונות נהדרות המדגישות מצד אחד את החיבור בין טבע עירוני (תנים למשל) ופעילות אדם (ספורט לדוגמה) ומצד שני את הטבע עצמו (אנפה עם דג במקורה למשל). באמצעות הדרכה מותאמת לילדים קטנים, הצגנו עוד פרטים מעניינים על בעלי-החיים המופיעים בתמונות. 
בעקבות ההסברים הילדים והוריהם הוזמנו להשתתף בסדנת יצירה, בה הכינו לבחירתם את אחת מדמויות בעלי-החיים שפגשו בתמונות, הכול בסימן שימוש חוזר ולכן היצירות נעשו מגלילי נייר טואלט.

לגדולים יותר חילקנו דפי חידות המבוססות על מבט בוחן בתמונות שבתערוכה.

ההדרכות נעשו בסבבים במהלך שלושה שבתות בספטמבר 2024.

כנראה תרצו לקרוא גם:

כולנו שותפים לישראל יפה יותר

המועצה לישראל יפהומחלקת TheMarker Labelsבשת"פ לשנה החדשה בחודש אוקטובר יופק על ידי TheMarker Labels פרוייקט תוכן שיווקי מיוחד בתחום סביבה וקיימות. המועצה לישראל יפה רואה בפלטפורמה זו של

קראו עוד »

נקודות לאסיפת הורים

באסיפת ההורים הקרובה, אל תשכחו והקדישו זמן לציין בחשיבות החינוך לשמירה על הסביבה והזמינו את ההורים להיות שותפים פעילים לקידום התנהגויות ויוזמות  סביבתיות בבית הספר

קראו עוד »

הרשמו לקבלת עדכונים

כאן אני ממליצה לכתוב מה אתם הולכים לשלוח ובאיזה תדירות. סוג של תיאום ציפיות