טקס סיום תחרות רשות מקומית מקדמת בטיחות בדרכים בישראל יפה 2023

התחרות התקיימה זו השנה השלישית, בהובלת המועצה לישראל יפה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים משרד התחבורה ומרכז לשלטון מקומי,
השתתפו למעלה מ-50 רשויות מקומיות שחולקו לבתים, לפי מספר התושבים ברשות, כאשר מכל אחד מהבתים נבחרה רשות מקומית מצטיינת:
מועצות מקומיות מעל 10,000 תושבים: גני תקווה.
ערים קטנות עד 35 אלף תושבים: נשר.
ערים בינוניות 35-60 אלף תושבים: רמת השרון.
ערים בינוניות 60-150 אלף תושבים: ראש העין.
ערים גדולות 150 אלף תושבים ומעלה: ראשון לציון.
רשות מקומית מקדמת בטיחות בחברה הערבית: מועצה מקומית דלית אל כרמל.

בין הנושאים אשר הוערכו: ניהול הבטיחות, שיפור תשתיות, קיום הסברה והדרכה יזומה מצד הרשות, קיום פעילות חינוכית בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמלי, והגברת האכיפה בשטחי הרשות על ידי הפיקוח העירוני והשיטור המשולב
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב: "כארבעים אחוזים מההרוגים בתאונות דרכים בעשור האחרון נהרגו בתאונות דרכים בתווך העירוני, מרביתם הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי. אנחנו מרכזים מאמץ מיוחד, יחד עם ראשי הערים – להם יש השפעה משמעותית – לצמצם את התופעה שעולה, לצערנו, בחיי אדם. בין היתר באמצעות תמריצים שונים כמו הפרס שמוענק כאן היום, וכמובן תוכנית 30/50 שאני מקדמת במשרד התחבורה, ומקווה שתביא להפחתת 50% מהתאונות עד 2030.
אני מברכת את הרשויות שזכו בתחרות ומקווה שרשויות נוספות יצטרפו בשנה הבאה".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בסוגיית הבטיחות בדרכים ישנה מחוייבות של כלל הגורמים במשרד והם זמינים לכל עניין ופניה הנוגעים להצלת חיים. אחת ההנחיות הראשונות של שרת התחבורה מירי רגב היתה לתת עדיפות לנושאי הצלת חיים ומאבק בתאונות הדרכים. זה כולל השקעה אדירה בתשתיות בכל רחבי הארץ וניתן לראות זאת בעשרות ערים, בהן מתבצעות עבודות שכל תכליתן שיפור בטיחות. הדרך לצמצום דרמטי של מספר הנפגעים בתאונות דרכים היא יצירה של סביבה בטוחה עבור משתמשי הדרך – הולכי הרגל ומשתמשי כלים זעירים – תוך קידום תשתיות בטוחות, האטת המהירות בתוך הערים והיישובים, הגברת האכיפה, ובניית מעטפת של חינוך, הסברה, הכשרת נהגים ועוד".

מנכ"ל הרלב"ד, ד"ר ארז קיטה : "שיתוף הפעולה של הרלב"ד עם הרשויות המקומיות הוא קריטי בהצלת חיי אדם. אני פוגש ראשי הרשויות מחוייבים לבטיחות התושבים ופועלים, יחד עם מטות הבטיחות לקדם בטיחות בסביבת מוסדות חינוך, בהסברה, בשיפור תשתיות ובאכיפה".

מנכ"ל המועצה לישראל יפה, מר ויצמן משיח: "מטרתה המרכזית של תחרות מצילת חיים חשובה זאת, נועדה לקדם את מודעות ומוכנות הרשות המקומית ותושביה לנושא בטיחות בדרכים ושיפור התנאים התשתיתיים לטובת משתמשי הדרך, כחלק מתפיסה רחבה של העלאת איכות החיים והסביבה לכלל אוכלוסיית תושבי ישראל".

תמונות נבחרות מטקס הסיום, צילם ששון תירם

יצירת קשר

אם אתם רוצים להתנדב, להצטרף לאחת מהתחרויות, להציע יוזמה קהילתית חדשה או לשאול שאלה,
מלאו את הטופס ונחזור אליכם.

המועצה לישראל יפה

03-6423111 שלוחות 119/103

03-6422839

kobyy@israel-yafa.org.il